اندازه گیری پرزدانه پارچه با استفاده از لیزر

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) - دانشکده مهندسی نساجی
  • نویسنده محمد عبدالرزاقی
  • استاد راهنما سیامک سحرخیز
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1385
چکیده

وجود پرزدانه در پارچه یکی از مشکلات پوشاک در مصرف می باشد. گسترش پرزدانه بر روی سطح پارچه علاوه بر ایجاد ظاهر نامطلوب، سبب از بین رفتن پارچه به صورت تدریجی و غیر قابل استفاده شدن آن می گردد. علی رغم مطالعات تیوری زیاد و تنوع دستگاههای ساخته شده جهت اندازه گیری پرزدانه، این مساله همچنان به صورت کیفی و با مقایسه با تصاویر استاندارد صورت می گیرد. این تحقیق روشی جهت اندازه گیری پرزدانه پارچه های حلقوی به صورت کمی و توسط یک نرم افزار کامپیوتری ارایه نموده است. در این تحقیق نمونه های آزمایشگاهی توسط دستگاه ایجاد پرزدانه به روش ضربه زن تصادفی اطلس تهیه شد. سپس درجه بندی پارچه ها به صورت کیفی و توسط متخصصان با مقایسه با تصاویر استاندارد صورت گرفت. آنگاه آستانه پارچه به کمک نرم افزاری که بدین منظور نوشته شده جهت تفکیک پرزدانه ها از سطح پارچه تعیین شد. جهت تعیین آستانه پارچه علاوه بر استفاده ازچندین روش متداول، یک روش نوین بر اساس استفاده از سری فوریه در حوزه فرکانس ارایه گردیده که نتایج آن در مقایسه با روشهای موجود مطلوب می باشد. در تحلیل نمونه ها پس از تعیین آستانه، پارامترهایی از پارچه درجه بندی شده از قبیل تعداد پرزدانه ها، ابعاد آنها و ... که بیشترین ارتباط را با نظرات متخصصان داشتند به عنوان مولفه های مستقلی جهت درجه بندی کمی پارچه ها انتخاب شدند. در انتها با استفاده از تعیین مولفه های مذکور و استفاده از الگوریتم دسته بندی k-mean، یک نرم افزار کامپیوتری جهت درجه بندی پارچه های پرزدانه دار حلقوی ارایه شده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

اندازه گیری دمای یک لیزر یاقوتی

فرکانس نور یک لیزر یاقوتی با دما تغیر میکند . برای اندازه گیری و ثابت نگاه داشتن دمای یک لیزر یاقوتی آرایش الکترونیکی با استفاده از عناصر نیمه هادی ، تقویت کننده عملیاتی و یک ترموکوپل طرح و ساخت شده است که در ضمن بکمک یک الکترووان دبی ازت سرد کننده لیزر را نیز کنترل می کند .

متن کامل

اندازه گیری دمای یک لیزر یاقوتی

فرکانس نور یک لیزر یاقوتی با دما تغیر میکند . برای اندازه گیری و ثابت نگاه داشتن دمای یک لیزر یاقوتی آرایش الکترونیکی با استفاده از عناصر نیمه هادی ، تقویت کننده عملیاتی و یک ترموکوپل طرح و ساخت شده است که در ضمن بکمک یک الکترووان دبی ازت سرد کننده لیزر را نیز کنترل می کند .

متن کامل

اندازه گیری دز جذبی الکترون در فانتوم آب به روش تمام نگاری دیجیتال با باریکه لیزر

پرتو­های پرانرژی الکترونی، از جمله پرتوهای یون‌سازی هستند که کاربرد فراوانی در پزشکی هسته­ای و برای درمان تومورهای سرطانی دارند. با این وجود، این پرتوها در طی مسیر خود در بدن بیمار می­توانند به سلول‌های سالم نیز آسیب وارد نمایند. بنابراین، آگاهی از نحوه توزیع دز جذبی در فانتومی معادل با بافت بدن، نیاز اصلی طراحی درمان با استفاده از پرتوهای الکترونی است. در سالیان اخیر استفاده از روش تمام­نگاری ...

متن کامل

مقایسه روشهای یافتن محدوده لیزر TOF ، FMCW و Phase-Shift با شبیه سازی و اندازه گیری

از دهه 1970 استفاده از یابهای مبتنی بر لیزر به بخشی ضروری در بسیاری از سیستمهای نظامی و داخلی تبدیل شده است. با توجه به نیازها و شرایط ، انواع مختلفی از اینگونه سیستم ها ایجاد شده و فن آوری های آنها با نیازهای محلی سازگار شده است. اندازه گیری فاصله یا جابجایی در محدوده متوسط ​​عمدتا به سه گروه تقسیم می شود. زمان پرواز ، موج مداوم مدولاسیون فرکانس و فاصله یاب لیزر فاز تغییر. در این مقاله طراحی ،...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) - دانشکده مهندسی نساجی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023